Week 1 - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Karinenlouisa - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Karinenlouisa - WaarBenJij.nu

Week 1

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Fe

Na maanden voorbereiden en plannen was het dan zover; 15 Juli, de dag dat onze grote reis begon!
Het begin verliep een beetje stroef.. 'S ochtends voor vertrek inchecken en boardingpassen uitprinten. Karine Deetman was binnen 5 minuten ready to go, maar Louise Heidelstaeaeaedt helaas pas na 1,5 uur door een verkeerd gespelde achternaam op haar boardingpas. Na 60 telefoontjes naar Icelandair en een beetje stressen aan de incheckbalie mocht ze gelukkig uiteindelijk ook mee.
We hadden een fantastisch uitzwaai commitee. Eenmaal achter de douane beseften we dat het nu echt zo ver was en kwamen ook een paar kleine traantjes (van geluk hoor!).
De eerste vlucht naar Reykjavik verliep goed - na een rustige vlucht van 3 uur kwamen we aan op Keflavik International airport. Eén flesje water kost hier $8, dus gelukkig hoefden we niet lang te wachten - na 1,5 uur mochten we boarden op de vlucht naar Washington DC.

- Washington DC
De vlucht van Reykjavik naar Washington leek forever te duren! Hoewel 7 uur (met vertraging) niet zo heel erg lang is voor een intercontinentale vlucht, voelde de vlucht vooral als wachten.. Gelukkig hadden we een gigantische zak snoep van onze feeders mee gekregen wat het wachten iets leuker heeft gemaakt.
Onze eerste nacht in de USA hebben we doorgebracht in een Best Western bij de airport - niks bijzonders maar wel goed kunnen uitrusten na de vlucht.

- Bristol, VA
Na de auto opgehaald te hebben om 6AM hebben we Bristol, Virginia als eerste aanloop punt gekozen. De auto ophalen ging redelijk soepel - met de shuttle van het vliegveld erheen, en omdat er geen auto's meer in onze prijsklasse beschikbaar waren mochten we er eentje uitkiezen in een prijsklasse hoger, fissa!
Het rijden in de automaat ging gelijk goed - we hadden eigenlijk geen idee wat en hoe en hoelang de reis naar Bristol zou duren. Dit bleek uiteindelijk 6 uur te zijn, lekker voorbereid dus hahaha.
Een motel vinden voor een redelijke prijs was ook lastig. Het was óf $140 per nacht voor een Holiday Inn óf $30 per nacht voor een Bates motel - gelukkig kwamen we last minute een prima en betaalbaar Quality Inn tegen waar we lekker aan het zwembad hebben kunnen chillen en de eerste proost op onze reis konden maken.

- Nashville, TN
We hebben gelijk van onze fouten geleerd - tijdens ons verblijf in Bristol hebben we online al voorgeinformeerd naar betaalbare, goede motels in een goede buurt en deze dan ook gelijk geboekt!
Toen we na weer een overdreven lange reis aankwamen in onze hotelkamer kregen we een smsje van Linda over het vreselijke drama van vlucht MH17.. Dit heeft voor ons nadruk gelegd op het feit dat we ontzettend dankbaar mogen zijn voor elke dag die we gelukkig en gezond mee mogen maken. Na een goed gesprek over de wereld anno 2014 moesten we toch echt wat eten, en hebben we besloten een taxi de stad in te pakken.
Het uitgaansleven in Nashville is erg gericht op de country music fans - niet helemaal ons ding maar toch erg leuk om een keer mee te maken! Honkey Tonk bar is een aanrader.

- Memphis, TN
Gelukkig hadden we besloten om in Nashville een taxi de stad in te pakken, want het personeel van het motel en zelfs de cassière in de supermarkt zeiden dat je Memphis 's nachts beter kunt vermijden. Iets met crips enzo.
Hoewel we dit natuurlijk makkelijk aan hadden gekund (en het regende de hele dag) hebben we ervoor gekozen om de hele dag aan de komende dagen van de reis te werken.

- Fort Smith, AR
We zijn binnen 5 uur dwars door Arkansas gecrossed naar de laatste grote plaats voor de grens met Oklahoma. Zoals we al hadden verwacht was hier echt helemaal niks.
Dankzij onze ondertussen gevorderde plan skills hadden we wel een lekker nieuw gerenoveerd Motel 6 met zwembad, dus hebben we maar lekker margaritas gedronken aan het zwembad (wat hebben we het zwaar).

- Oklahoma City, OK
Omdat we de eerste paar dagen geleefd hebben op pita's met tonijn en Taco Bell, was het nu wel tijd voor een echte maaltijd bij Chili's. Oklahoma City is bijna net zo bruisend als Fort Smith - vandaar ook dat we hier lekker in de zon hebben gezeten de hele dag! Wij noemen het bijkomen van jet lag ;)

- Amarillo, TX
Ons eerste National Park; Lake Meredith! Karin had sinds dag 1 van onze trip een beeld in haar hoofd van een lekkere verkoelende duik in een meer - Lou, achter het stuur, dacht wat mijn vriendin wil wordt geregeld! Bleek nou Lake Meredith alleen interessant te zijn als je in bezit bent van een boot - helaas.
Wel hebben we lekker gelunched bij een picknic area met uitzicht over het meer (met windkracht 70).

- Santa Fe, NM
Eindelijk, echte bewoonde wereld! We willen natuurlijk met elk welkomst bord van elke staat waar we doorheen komen op de foto - zo ook met die van New Mexico. Stond dat bord nou net pal naast de snelweg midden in een hoop gemuteerde vuurmieren. Toch zijn we voor de selfie gegaan - helaas is Lou toch slachtoffer geworden van een van deze mieren. Nooit geweten dat een beet van zo een klein beestje ZO pijnlijk kan zijn. 200km en een overdreven gezwollen voet later kwamen we aan in ons motel. Koffers gedumpt en gelijk de stad bezichtigen. Santa Fe heeft een mooi historisch centrum met veel schattige kraampjes en 'hole in the wall' cafétjes en restaurants (zie fotos).
We verblijven daarom ook 2 nachten in deze stad - morgen maken we een uitstapje naar Taos Pueblo.

Het gaat ontzettend goed met ons - het lijkt alsof we al weken onderweg zijn. We genieten van elk moment en van iedere dag. Ook de plaatsen waar minder te doen is is Amerika. De mensen die we tot nu toe zijn tegengekomen zijn vriendelijk, beleefs en behulpzaam.
Elke dag is een nieuw avontuur voor ons!
We proberen jullie elke week op de hoogte te houden van ons grote avontuur.

Liefs,
Kaar en Lou

• 24 Juli 2014 - 05:10

Jelle Damhuis :

Lachen! Ik vind t nu al leuk, ga door met schrijven!! Have fun;)

• 24 Juli 2014 - 21:21

Mama/Marjolein:

Lieve Karin en Lou,

Erg leuk zo'n reisverslag! Kunnen jullie er ook foto's bij zetten? De namen van de plaatsen en streken die jullie noemen klinken als namen die voorkomen in beroemde Hollywood speelfilms met veel cowboys en indianen. Ik zie cactussen, paarden en lasso's voor me. Fijn dat het goed gaat en dat jullie het naar je zin hebben.
    Veel liefs en kusjes van
    Mama/Marjolein

• 24 Juli 2014 - 21:24

Mama/Marjolein:

Lieve Karin en Lou,

Dank voor de foto's, die ik pas zag toen ik mijn reactie al verzonden had. Graag meer.....!

Mama/Marjolein

• 25 Juli 2014 - 07:48

Esmee:

Wauw!! Ik ben zo jaloers op jullie! Ben benieuwd naar de volgende update van jullie avonturen in Amerika! En ik weet zekerder jullie die crips aankonden maar toch goed dat jullie met de taxi zijn gegaan! Geniet er samen van! En ik hoop dat de voet er alweer normaal uitziet! Kijk uit naar het volgende stuk!

Dikke pakkerd!
    Esmee

• 25 Juli 2014 - 08:33

Saskia:

Lieve Karin en Louise,

Wat leuk om jullie reis te volgen!
    Wat een onderneming zeg....
    Geniet ervan!

Liefs Saskia, dinnetje van je mama

• 25 Juli 2014 - 09:30

Nick!:

Sounds goooood ladies!

Maak ze gek daar en laat jullie aanwezigheid niet onopgemerkt voorbij gaan!!

Xx!

• 25 Juli 2014 - 13:22

Irissss ( Wie Is Iris?!):

Wauwie slopss! Ik had natuurlijk al het een en ander gehoord en bennl erg blij jullie elke dag eventjes te spreken en te horen hoe t gaat:D ik mis jullie hier ook enorm t lijkt idd wel of jullie al 6 weken wegzijn!! Superleuk om te zien en lezen dat jullie zo genieten..jullie fotoos zien er ook echt ontspannen uit!
    Ik vind t wel lastig te ontcijferen wie nou karIN en louISa zijn;) hahaha nee grapje lou en kaar geniet lekker daar en blijven posten, is leuk om te lezen! Xxx♡♡♡

• 26 Juli 2014 - 08:16

Brigitte:

Echt heel gaaf om te lezen, het plezier en het genieten spatten er af. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Xxxx